צילום בוק בר מצווה על רקע חלק

רקע חלק נותן מראה קלאסי שמתאים במיוחד לצילומי בני מצווה.
זהו אחד מהכלים הכי בסיסיים של צלם סטודיו ולכן חשוב לשלוט בו כמו שצריך.
הנה מספר טיפים ומערכי תאורה שיעזרו לכם להגיע לתוצאה הרצויה.

איזה ציוד סטודיו נחוץ?

 –  רקע נייר בצבע הרצוי: אנחנו משתמשים בסטודיו בגלילי נייר של חברת Savage, אבל כל חברה אחרת תעבוד.
הנייר מגיע בגדלים שונים. במידה ואתם רוצים לצלם גוף מלא/תנועה נמליץ על נייר ברוחב 2.71.
במידה ותרצו לצלם רק חצי גוף או פורטרטים אפשר גם לצלם עם רקעים מתקפלים שניתן לרכוש או אפילו על קיר.

– מעמד/מתלה לרקעים: מעמד נייד שמורכב משתי חצובות ומוט מרכזי או מתלה רקעים שמחובר לקיר.
לכל אחת מהאופציות יש את היתרונות שלה. (ניידות מול נוחות שימוש)

– תאורה חיצונית: למרות שאפשרי לצלם עם פלאש אחד בלבד אנחנו נהיה מוגבלים בתוצאות שנוכל לספק (הסבר בהמשך) כדי לספק מגוון תמונות נמליץ על 3 פלאשים

מרככי תאורה – ישנו מגוון גדול מרככים שנותנים תוצאות שונות לכן לא נמליץ על אחד ספציפי אלא רק נציין במה אנחנו השתמשנו במערכי תאורה שלנו.
חשוב לציין שאפשר להגיע לתוצאות דומות עם מרככים שונים לכן לא חייב להצמד ל"מתכון" שאנחנו משתמשים.

בר מצווה ברקע חלק קלאסי
f/8 s1/200 iso100
5/5

איך לצלם אנשים על רקע לבן?

טעות ראשונה שצלמים עושים זה למקם את המצולם קרוב לרקע. המלצה שלנו להתחיל ממרחק של 2 מטר מהרקע עצמו.
כדי להגיע לצבע לבן יש להאיר את הרקע בתאורה נפרדת שלא תשפיע על המצולם עצמו.

זאת הדרך שלנו:
אנחנו משתמשים בשני פלאשים כדי ליצור תאורה אחידה על כל הרקע.

הפאנלים השחורים הם אופציה שמונעת מהאור של הפלאשים האחוריים לזלוג הצידה למצולם עצמו.

חשוב לא "לשרוף" את הרקע לגמרי עם התאורה האחורית.

פלאש קידמי שמאיר את האובייקט עצמו. במקרה הזה השתמשנו בפלאש עם סופט בוקס. 
פלאש אחורי למצולם שנותן עוד נגיעה של אור.

צילום חתן בר מצווה ברקע לבן
f/8 s1/200 iso100
מערך תאורה לרקע לבן חלק

איך ליצור תאורה דרמטית?

כדי לספק מגוון של תמונות בעלות אופי שונה ניתן לשחק עם התאורה על הרקע.

אם נרצה לייצר אווירה יותר דרמתית, נאיר את הרקע רק מכיוון אחד.

שימו לב איך בתמונה נוצר גרדיאנט נעים מצד ימין לצד שמאל.

למרות שאנחנו מצלמים על רקע לבן התאורה על הרקע לא חזקה יחסית  ולכן הוא נראה אפור.

במקרה הזה השתמשנו רק בשני פלאשים:
1. ראשי עם סופטבוקס גדול.
2. סטריפ אחורי שנותן תאורה לרקע וגם לחלק האחורי של המצולם.

טעות נפוצה היא למקם את הפלאש הראשי רחוק מהמצולם וכתוצאה מזה האור זולג גם לרקע ומעלים את אפקט הגרדיאנט שרצינו ליצור.

שימו את מקור התאורה שלכם קרוב למצולם ככה תרוויחו אור יותר רך ושליטה יותר מדוייקת על הכיוון שלו.

תאורה דינמית לרקע חלק
תאורה דינמית לרקע חלק
מערך תאורה לרקע חלק דרמטי
f/5.6 s1/200 iso100

איך אפשר לגוון?

ישנם אין סוף של מערכי תאורה שכל אחד מתאים לסיטואציה שונה. חשוב להיות יצירתיים ולהכיר את הכלים שעומדים לרשותכם.

בדוגמא האחרונה רצינו ליצור תאורה מעניינת לכדורגלן שבמקרה חוגג גם בר מצווה.

צילמנו על רקע שחור חלק, אפשר היה גם לצלם על אפור רק צריך לדאוג שהתאורה לא תגיע לרקע עצמו. 

שני פלאשים על עם סטריפ בוקס עליהם. 

את המשולשים והשם כמובן שהוספנו בעריכה.

מוזמנים לשאול אותנו שאלות בפייסבוק או אינסטגרם.

יצירתיות זה שם המשחק